Bir Annenin Tarifleri-Ayva

Bu bölümde sizinle anne mutfağından tariflerimi paylaşacağım sizinle. Nedir bu anne mutfağı diyenlere şöyle anlatıyım...
Bir anne ne yer ne icer, ne yedirir ne içirir?? Benim henüz 3 aylık bir bebeğim olduğu için tatbiki bir anne olarak benim ne yediğim önemli bu aralar. Eh ben de süt yapan, yararlı bişeyler yemeye çalışıyorum. Gün geçtikçe ek gıdalarda falan başka tarifler paylaşmayı düşünüyorum...
Haydi bakalım gelsin ilk tarifimiz o zaman;))
Bu aralar ayva var ortalıkta bolca. Eh kendisi de süt yapan meyvelerdendir bildiğiniz üzere. Ayva ile yapabileceğimiz tatlılar bellidir sonuçta ama ben farklı olarak şeker kullanmadan bişeyler yapmaya çalıştım bu hafta. Öncelikle bildiğiniz ayva tatlısının farklı bir versiyonunu anlatıyım. 
Öncelikle içinizden geldiği kadar ayvayı alın,
romantik bir şekilde kabuklarını soyun ve ikiye bölün. 
Ocağa bir tencerenin içine 2-3 adet poşet kuşburnu veya böğürtlen çayı gibi renk verecek çayları koyun. Pekmez, Çubuk tarçın ve karanfilleri de atıp ayvalarda birlikte hepsini kaynatın kaynaştırın. Tabi ayva çekirdeklerini de atın ki içine küsmesinler;)
Ayrı bir tencerede elmayı rendeleyip tarçın ve göz karınca kararınca pekmezle pişirin. Elmalar yumuşatsın yeter, çok pişirip üzmeyin elmacıkları.
Ayvaların üzerine bu elmacıkları koyup hooppp servis edin bakalım. Hatta pekmezli sos ile tabağınızı süslerseniz daha bir iştah açacaktır;)) yanına ceviz de koyarsanız ohhh açılır süt kanallarınız iyicene;)

Ayva ile yapabileceğiniz bir başka tatlı da ayva kompostosudur efenim.. Ama bu komposto da şekeri değil pekmezli. Şeker almayın boşuna canım ne gerek var. Bir tencerede kaynaşan suya gönlünüzden geçen kadar ayvayı doğrayıp atın. Sonra çubuk tarçın, karanfil ve pekmezi de ekleyip yumuşayana kadar kaynaştırın... Aman sakın unutmayın tarçın ve karanfilleri çıkartmayı, yoksa durduklarında acı bir tad veriyor. Tecrübeyle sabittir ona göre;))
Hadi bakalım şimdilik yeter bu kadar ayva tarifi. Afiyet olsun;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder