Antalya'da salı günleri saat 10.00 da ambalaj atıkları kapıda!

Eh malumunuz, doğumdan beri yaklaşık 4 aydır izindeyim ve fırsat bu fırsat diyip Antalya'ya kaçıp geliyorum sürekli. Önceden 1 haftalık sürelerle geldiğimiz için eş dost akraba ziyaretleri derken pek çevreye bakamıyorduk. Ama bu gelişimde biraz daha rahat gezip dolaşma imkanı buldum.

Geçenlerde yolda bir tabelada geri dönüşümle ilgili bir ilan gördüm ancak arabada olduğum için pek inceleyemedim. Sadece geri dönüşümle ilgili bir proje olduğunu anladım ama "keşke işe yarasa" diyip geçtim. Yaklaşık 2 yıl önce Çankaya Belediyesi'de böyle bir projeye başlamış ancak sonu gelmemişti. Her apartmanın önünde karton bir kutu vardı ve o kutuya atıyorduk kağıtları. Aradan 2 ay geçti bir baktık ne karton kutu var ortada ne de gelip toplayan. Tek emanetçimiz kağıt toplayan sokak işçileriydi, onların bulması umuduyla koyuyorduk kağıtları bir kenara.Bu yüzden de "gerisi gelmez bu işin" diyip geçtim.
Ertesi gün evde olduğumuz nadir anlardan birinde kapı çaldı, Muratpaşa Belediyesi'nden iki kişi elime bir poşet bir de broşür tutuşturdu. Ambalaj atıklarının geri dönüştürülmesi ile ilgili projeden kısaca bahsettiler ve gittiler. O kadar sevindim ki bu proje için kapı kapı dolaşıp insanları bilgilendirmelerine. Ben de Ankara'da uzun zamandır çöpleri ayrıştırarak atmaya özen gösteriyordum, hop camlar ayrı bir torbaya, hop ambalajlar ayrı bir torbaya. Biriktirdiğim cam şişeleri sokaklarda cam toplama kutularına atıyordum ama ambalaj atıklarını maalesef evsel atıklarla birlikte kapının önünde kapıcımıza veriyorduk.
.
Muratpaşa Belediyesi'nin ÇEVKO ile birlikte yürüttüğü bu proje sayesinde cam, plastik, kağıt/karton, metal ve kompozit ambalaj atıklarının geri kazanılmasıyla birlikte hem çevremiz korunmakta, hem enerji tasarrufu sağlanmakta, hem de ülke ekonomisine katkı sağlanıyor. En önemlisi de çocuklarımızın dünyasının ömrünü uzatmış oluyoruz...

Antalya'da yaşamak için bir sebep daha...
Untmayın Antalya'da Salı günleri saat 10.00 da ambalaj atıkları kapıda!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder